14 Mayıs 2022 Cumartesi

7. HAFTA

Öğretici İçerikler: 

* Eğitimde girdi- çıktı 

* Web 3.0 araçları

* Koji uygulaması

İlginç bulduklarım:

ilk defa duyduğum bir program olması

Katıldıklarım:

eğitimde girdi - çıktının ve bunun teknoloji ile ilişkisinin yakınlığı.




Koji uygulamamama tıklayarak gidebilirsiniz. 





6. HAFTA

Öğretici İçerikler: 

* Microsoft Teams programı ve kullanımı

Katıldıklarım:

Teams programının da uzaktan eğitimdeki yeri ve önemi

Katılmadıklarım:

daha önce kullandığımız programdan bu programa geçerken üniversite tarafından adımıza ayarlanmış sayfaya girememem ve bu yüzden bugün işlenen derse katılamam. Ayrıca işlenen bilgilerin eksikliği. (sayın hocam hatırlar mısınız bilmem ama çiğköfte tanışmasından sonra odanızda adıma olan sayfayı açmamız hatta o esnada doğum yılı bilgisini kimliğe bakarak teyit etmemize rağmen giriş yapamamamız.)




MİCROSOFT TEAMS PROGRAMI: 



Üniversitemiz personellerinin ve öğrencilerinin online eğitimi, online konferans, online toplantı vb. işlemler için Microsoft Teams uygulaması kullanıcı hesapları aktif edilmiştir.

Microsoft Teams uygulaması ile online dersler yapılabilecek ve bu dersler kayıt altına alınabilecektir. Tüm kullanıcılar için 1 TB (terabayt) OneDrive alanı tahsis edilmiştir.



İlgili butona tıklayarak yönlendirileceğimiz sayfadan üyelik işlemlerini yapmak.


hesap oluşturma butonundan sonra gelecek olan sayfada gerekli bilgilerin yazımı.


bilgilerin doldurulmasından sonra oturumumuzu açıp aktif katılımı sağlama.


adımıza açılmış grup veya ekiplere katılım sağlayarak canlı derslere katılım sağlama. 



Microsoft Teams programının kullanımı öğrenildikten sonra daha kullanışlı ve kolay olduğu, hatta sonrasında başka derslerimizde de bu programa geçmemiz ve daha çok kullanacak olmamız büyük bir avantaj oldu bizler için.











5. HAFTA

Öğretici İçerikler: 

* Eğitim ve Öğretim teknolojileri

* Dale'nin yaşantı konisi

* Quiziz programı

İlginç bulduklarım:

* Adını ilk defa duyduğum programın ne kadar kullanışlı olduğunu farketmem.

Katıldıklarım:

*Quiziz programının eğitim de daha fazla yaygın hale getirilmesi ve kullanımının arttırılması konusuna sonuna kadar katılıyorum.

Katılmadıklarım:

* Programın Türkçe olmaması





QUİZİZ Programı 



programı açıp gereken sayfaya girme



gerekli bilgilerimizi yazıp üye olma işlemlerini yürütme.


bilgileri yazdıktan sonra üyelik işlemi tamamlama.


kendimize ait quiziz sayfamızda ilk denememizi yapacağımız butonlar.






quiziz sayfamızda soru hazırlama kısmı.


soruların hazırlanışı, cevapların ayarlanması ile ilgili kısımlar.



Quiziz bu konuda gayet kullanışlı ve kapsamlı bir programla olmakla beraber kolaylığı ve hazırlanışlılığı açısından eğitimde kullanılması hem öğretmenlerin işini daha kolay hale getirecek hem de öğrenciler açısından daha keyifli hale gelecektir.














4. HAFTA

Öğretici İçerikler: 

  • Geleneksel eğitim.
  • Çağdaş eğitim.
  • Neden Teknoloji? 
  • Kahoot uygulaması.

Katıldıklarım:

  • Geleneksel anlayışta öğrenme öğretmenin verebildikleri kadarıyla gerçekleşmektedir.
  • Çağdaş eğitim modelinde sorgulayarak akla ve mantığa dayalı açıklamalar söz konusudur. 


Katılmadıklarım:

 Evet eğitimde çağdaş, yenilikçi yaklaşımların önünde bir direnç noktası olarak muhafazakar düşünce yapısına sahip eğitim çalışanları ve idarecileri görüyoruz, katılıyorum ancak eğiticiler eğitim sisteminin gerektirdiği ölçüde muhafazakar gerektirdiği ölçüde de radikal olabiliyorlar. Demek istediğim şu ki; sizin de dile getirdiğiniz “amir – memur” ilişkisi kişisel düşünce yapılarının önünde bir engel olarak durmakta ve bu nedenle bireylerden ziyade eğitim sisteminin yapısının muhafazakar mı radikal mi yoksa liberal mi olduğu noktasına eğilmenin daha önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü sistemin yapısı bireylerin hareketleri, eylemleri üzerinde ciddi bir ön koşul olarak karşılarına çıkmakta. Eğitimciler, Eğitim Sisteminin izin verdiği ölçüde radikal, liberal yada muhafazakar olabilmekte.




Kahoot örnek linkim: https://create.kahoot.it/details/75b48fb9-30cf-47d8-9569-6a937e844b3f

Kahoot linkim: https://create.kahoot.it/profiles/438a340b-9c56-494e-9f27-a7b86498b146





Kahoot uygulması hakkında bilgiler:



Kahoot giriş sayfası



uygunluğa göre birim seçip üye olma işlemini tamamlama




belirleyeceğimiz bilgiler dahilinde üyelik gerçekleştirme



üyelik işleminden sonra yeni bir kahoot oluşturma.


bu işlemlerden sonra oluşturduğumuz kahootların ayarını yapabilir, sorular ekleyip çıkarabilir, seçeceğimiz seçenek sayısınca, soru tiplerince kahootumuza yön verebiliriz. çalışmamızın sonunda kahootumuzu kaydedip yayınlayabiliriz.









3. HAFTA

Öğretici İçerikler: 

*Blog sayfası oluşturma 

İlginç bulduklarım:

* Blogger sitesinde sayfamın olacak olması 

* Karışık  ama bir o kadar da keyifli program olması

Katıldıklarım:

* Bloggerin bundan sonraki derslerimizdeki yeri ve öneminin hayli fazla olması ve kullanışlılığı

Katılmadıklarım:

Blogger konusuna çok sert bir dalış yapmamız 

* Haddimi aşmadan nacizane fikrim bir süre tanıtımı yapılarak ve incelme fırsatı verilerek bir sonraki hafta daha detaya inmek. 


Blogger sayfam : https://aarslan23.blogspot.com/



2. HAFTA

  Öğretici İçerikler: 

* Eğitimin kökeni

* Teams programı

*id/ego/süper ego kavramlarının üzerinde durulması

*Prezi hesap oluşturma

İlginç bulduklarım:

* Unutmuş olduğum bilgileri hatırlarken (id/ ego/ süper ego) farklı bakış açısıyla hatırlamam

Katıldıklarım:

* Eğitim öğretim arasındaki farkın baskın şekilde işlenmesi

Katılmadıklarım:


Prezi linkim: https://prezi.com/dashboard/next/#/all



1. HAFTA

 Öğretici İçerikler: 

*Tanışma ve Dersin Genel Tanıtımı

*Eğitimsel Değişimin Anlamı ve Değişimin Kaynağı - Blogger

*Eğitimde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı

İlginç bulduklarım:

* adını ilk defa duyduğum programların kullanılacağı 

* Kullanılacak programların kullanışlılığı

Katıldıklarım:

* öğrendiğimiz programın eğitim hayatımızda ne kadar işlevli olması

Katılmadıklarım:

* Yüksek lisans hayatımın ilk dersinin bu kadar hızlı başlaması

* ilk görünüşte konuların ve yapacaklarımın gözüme çok görünmesi



 

No

Açıklama

(x)

1.

Kapak sayfası (ilk sayfa)

 

2.

Eğitim Nedir? (Kelimenin etimolojik kökeni, tanımı, anlamı)

 

3.

Geleneksel ile çağdaş eğitim arasındaki farklar nelerdir?

 

4.

Eğitim ile öğrenme arasındaki benzer ve farklı yönler nelerdir? (Tanımlar arasındaki farklardan hareketle)

 

5.

Eğitimin amacı ne olmalı?

(Nasıl insan yetiştirmeli? İdeal insan özellikleri neler? İdeal insan örnekleri üzerinden tanımlamaya çalışınız.)  

 

6.

Eğitim hakkında başkalarının yanlış bildiğine inandığınız şeyler nelerdir? Bunların doğrusu nedir?

 

7.

Öğretmen eğitiminin verimini artırmak için ne gibi önlemler alınmalıdır?

 

Videonuzun linki

: https://youtu.be/3hc8iQi8np0

 

Ek 1.

Videoda geçen konuşmalar (script) şablonu

 

Ek 2.

Dereceli Puanlama anahtarı (Ek 1; değerlendirme bu forma göre yapılacaktır)

 

Ek 3.

Öz-değerlendirme formu

 

 

VIDEODA GEÇEN KONUŞMALAR (SCRIPT) ŞABLONU

 

1.    Eğitim Nedir? (kelimenin etimolojik kökeni, tanımı, anlamı)    

 

00:00:00,000 --> 00:03:10,000


Eğitim Nedir?
Eğitim insanın dünyaya gözünü açmasıyla birlikte başlayan ve hayat boyu devam eden, onu yaşama hazırlayan ve geliştiren bir süreçtir.
Önceden hazırlanan bir plan program doğrultusunda belirli bir zaman ve belirli mekanda kontrollü olarak verilen eğitimde (ki biz buna Formal Eğitim diyoruz) öğretim ve öğrenme faaliyetleri ön plana çıkmaktadır.
Fakat eğitim plansız olarak hayat süreci içerisinde, mekân, yer sınırlaması ya da zaman sınırlaması olmadan da gerçekleşebilir (ki biz buna İnformal Eğitim diyoruz) ve bunun sonucunda istenmeyen davranışlarda ortaya çıkabilmektedir.
 Eğitim sürecinin insan üzerinde olumlu davranış değişiklikleri meydana getirmesi ve istendik değişiklikler meydana getirmesi en önemli unsurdur.
 Etimolojik olarak Eğitim kelimesini irdeleyecek olursak;
“Eğitim sözcüğünün kökü nedir?” sorusu aslında hala tam cevabının bulunamadığı bir sorudur ve bu konuda farklı tezler ileri sürülmüştür.
Dilbilimciler, eğitim kelimesinin kökünü daha çok ig kökündenden türemiş olan “igid-mek” ya da “ikit-mek” köküne dayandırırlarken, eğitimbilimciler, “eğ-mek” köküne dayandırmaktadırlar.
Birinci tez, eğitimin “igid-mek” kökünden türetildiğini ileri sürer, bunun da temelinde “ig”in yer aldığı söylenebilir.
“İg” kökü, oldukça eskidir ve Divanü Lugati’t-Türk’te ‘hastalık’ olarak karşılanır.
 Ancak, “igidilmek”, hastalığı iyileştirmenin yanında, beslemek ve yetiştirmek anlam öbeklerine de sahiptir.
 igid-mek kökünün insan doğasının iyi olmadığı, düzeltilmeye, iyileştirilmeye gereksinimi olduğu gibi bir çağrışıma sahip olduğu açıktır.
 Şu halde, igidmek büyütmek, beslemek, yetiştirmek kadar aynı zamanda bir düzeltme ve sağaltma işidir.
İkinci tez, eğitim sözcüğünün “ikit-mek” kökünden türetildiğini söyler. 
İkit-mek fiili de, Divanü Lugati’t-Türk’e değin geriye gider ve terbiye etmek, yetiştirmek, hayvan ya da köle beslemek anlamına gelir. 
İktilmek, terbiye edilmek, eğitilmek, beslenmek anlamlarına gelir.
Bu da terbiye sözcüğünün anlam katmanlarıyla örtüşebilecek niteliktedir.
Eğitimbilimcilere göre eğitim sözcüğü “eg-mek” kökünden türemektedir.
Yine Divanü Lugati’t-Türk’de, bu yönde bir takım ifadelerin yer aldığı belirtiliyor. 
Bu haliyle kök -eğ, bir şeyi eğmek, bükmek, kıvırmak anlamına geldiği gibi, mecazi olarak, yola getirme, meylettirme ve ikna etme gibi anlamlara da geliyor ve dilimizde ve kültürümüzde eğitimin eğ-mek le ilişkisini kuran pek çok kaynak ve atasözleri olduğunu biliyoruz.
 ‘Ağaç yaş iken eğilir’ atasözümüz de büyük ölçüde eğitimle ilişkilendirilmiştir.

 

 

 

 

2.    Geleneksel ile çağdaş eğitim arasındaki farklar nelerdir?


00:03:10,000 --> 00:04:32,000

 

Geleneksel ile çağdaş eğitim arasındaki farklar nelerdir?
Geleneksel anlayışta bireye, verileni verildiği kadarıyla kabul edip, benimseyip, içselleştirmesi, tekrar ve ezberlerle pekiştirmesi istenir.
Oysa çağdaş eğitim anlayışında bireyin nasıl öğreneceği, problemle nasıl baş edebileceği, öğrenciye neyin öğretileceği değil nasıl öğretileceği söz konusudur.

Geleneksel anlayışta öğrenme, öğretmenin verebildikleri kadarıyla gerçekleşmektedir.

Çağdaş eğitim anlayışında ise öğrenme de sınır yoktur.

Geleneksel anlayışta öğretmenin otoritesi ağırlıklıdır.

Çağdaş eğitim modelinde daha demokratik bir ortam söz konusudur.

Öğrencinin aktif olacağı daha kalıcı bir öğrenme ön plandadır.

Öğrenme sürecinde çağdaş eğitim anlayışında ilerleme ve birikim söz konusu iken geleneksel eğitim modelinde daha sabit ve keskin bir anlayış söz konusudur.

Çağdaş eğitim modelinde sorgulayarak akla ve mantığa dayalı açıklamalar söz konusudur.

Geleneksel eğitim anlayışında verileni verildiği kadarıyla kabul etme söz konusudur, yorumlamaya sorgulamaya kapalıdır.

Geleneksel eğitim anlayışında daha çok sessiz, sakin ve itaat eden öğrenci modeli ön plana çıkarılırken, çağdaş eğitim anlayışı öz güveni yüksek, sorgulayan ve araştıran bireyler yetiştirmeyi hedefler.

 

 

3.    Eğitim ile öğrenme arasındaki benzer ve farklı yönler nelerdir? (tanımlar arasındaki farklardan hareketle)

00:04:32,000 --> 00:05:17,000

Eğitim ile öğrenme arasındaki benzer ve farklı yönler nelerdir?
Eğitim, hem planlı- programlı hem de hayat boyu devam eden plansız bir süreçtir.
Öğrenme ise belirli bir plan ve program doğrultusunda ve kontrolü yapılabilen bir süreçtir.
Eğitim belirli bir mekân ya da zamanda verilebileceği gibi mekân ve zaman bağımsız da bir süreçtir.
Öğrenme belirli bir zamanda, belirli bir mekânda gerçekleşen bir süreçtir.
Eğitimde bireyde istenmedik-olumsuz davranış değişiklikleri olabilmektedir.
Öğrenme ise insanda meydana gelen istendik davranış değişiklikleridir.
Yaşantısal (informal) Eğitimde değerlendirme söz konusu olamazken
Öğrenme değerlendirilebilir bir süreçtir.

 

4.    Eğitimin amacı ne olmalı? (nasıl insan yetiştirmeli? İdeal insan özellikleri neler? İdeal insan örnekleri üzerinden tanımlamaya çalışınız.)
      

00:05:17,000 --> 00:05:45,000

Eğitimin amacı ne olmalı?

Temel olarak her zaman için daha sağlıklı, daha huzurlu, daha mutlu bir insan yetiştirebilmek eğitimin en temel amacı olmalı çünkü bu amaçlara ulaşmak için bireylerin yaşantılarında izleyeceği yollar, tercihler, öğrenecekleri, gelişimleri de ona göre şekillenecektir.

5.Eğitim hakkında başkalarının yanlış bildiğine inandığınız şeyler nelerdir? Bunların doğrusu nedir?

00:05:45,000 --> 00:07:,19,000

Eğitimde insanların yanlış bildiklerini maddeler halinde sıralayacak olursak

-          Başarının sadece yetenekle ilgisi vardır

-          Eğitimde başarı tamamıyla ne kadar para harcadığınızla ilgilidir

-          Az öğrencili sınıflar daha iyi sonuçlar alınacağı anlamına geliyor.

Bunları kısaca açıklayacak olursak ;

‘Başarının sadece yetenekle ilgisi var’: Birçok öğrenci başarıyı çalışmak yerine yetenekle ilgili bir şey olarak görme eğiliminde. Yetenek eğitimin yanında bir artıdır fakat olmasa olmaz değildir. Başarıya giden yolda çalışmak en önemli unsurdur.

‘Eğitimde başarı, tamamıyla ne kadar para harcadığınızla ilgili’: Para, eğitimde daha iyi sonuçları otomatik olarak getirmiyor. Örneğin ;Bunun için öğrenci başına yıllık 47 bin dolar harcayan Macaristan ile 187 bin dolar harcayan Lüksemburg örnekler olarak verilebilir. Lüksemburg, Macaristan’dan öğrenci başına dört kat daha fazla harcamasına rağmen, PISA’da benzer sonuçlar elde etti, bu ülkeye bir avantaj sağlamadı.

 ‘Az öğrencili sınıflar daha iyi sonuçlar alınacağı anlamına geliyor’: Daha az nüfusa sahip, küçük sınıfların eğitimde daha iyi sonuçların ortaya çıkmasını sağladığıyla ilgili uluslararası net bir kanıt yok. İşin aslı, yüksek performanslı okullar ve ülkeler bunun yerine öğretmen kalitesini önceliğe alıyor.

 

 

6.Öğretmen eğitiminin verimini artırmak için ne gibi önlemler alınmalıdır?

00:07:19,000 --> 00:09:,06,000

Öğretmenlerin kendilerini gelişime açık hale getirip yeniliklere açık olması gerekmektedir. Bunun için eğitim seminerleri ve alanlarında kendilerini geliştirmelerine fırsat verilmeli ve desteklenmelidir.

Maalesef öğretmenlerimizin  birçoğu yeniliklere kapalı. Verilecek seminerlere gitmemek için bin bir türlü bahane buluyorlar. Seminere gitse bile orada aldığı eğitim çoğunlukla uygulama aşamasına geçmiyor.

Bunun yanı Eğitim öğretim yılı sonunda ve başında yapılan seminer dönemlerinde, her öğretmenin örnek ders hazırlaması ve seminere katılan öğretmenlere anlatması sağlanmalıdır. Dersin anlatımı sonrası öğretmenler ders anlatan öğretmende gördükleri eksiklikleri ve önerileri söylemelidir. Ayrıca her öğretmenin sene içerisinde herhangi bir sınıfta anlattığı ders videoya alınmalı ve öğretmene izlettirilmelidir.

Rehber öğretmenler tarafından öğrenci sorunları senaryolaştırılmalı, tiyatro olarak velilere gösterilmelidir. Veliler için aile eğitim seminerleri ve bilgilendirme toplantıları yapılmalı, velilerin okulu sahiplenmeleri sağlanmalıdır. Özellikle okul öncesi, ilkokul ve ortaokul velilerinin okulla ilişkileri güçlendirilmelidir. Bu okulların çok amaçlı salonlarında velilere yönelik, günün ihtiyacına göre uzmanlar tarafından seminerler verilmelidir. Yaşam boyu eğitim uygulaması hayata geçirilmelidir. Öğrencinin veli tarafından takibi sağlanmalıdır. Öğrenci veli tarafından takip edildiğini bilirse kendine çeki düzen verir, başarısı ve olumlu davranışları artar.


14.HAFTA

 Sayın Hocam, Öncelikle bu eğitimde ve bu süreçte kah zorlandık kah çok zorlandık ama öğrendiklerimiz göz önüne alındığında hepsinin ayrı ay...